Test, Utgång och idag serier och all u can eat buffé

Igår vad det ett test i Kinesiskan och jag kände mig inte nöjd efter testet tyvärr. Det var svårt och jag hade glömt av en hel del av det jag faktiskt kunde, så man vart ju lite besviken. Dock så sa läraren att det va lugnt och testet är bara för att man ska se mer vad man behöver träna på förstod jag det som.

Efter testet så hade vi mer lektioner och av nån konstig anledning så släppte det vara dom sista 40 minuterna och jag hängde me fullt ut av det som lärarna gick igenom. Det var en rätt skön känsla av att bitar äntligen börjar falla på plats:)

Sen på kvällen bestämde sig vi (ett gäng ifrån klassen) att vi går ut och festar. Så vi gick ut till en bar+terass som heter "The appartment" och där spelade dom livemusik, med piano och sångare som såg ut precis som Chris Tucker (vet inte hur han stavar sitt namn) som är med i rushhour filmerna:) Takterrasen var riktigt bra, utsikten kanon och mysig stämning. Vi drog sedan vidare till ett ställe som hette Babyface men som döpt om sig till Richbaby:P kan inte påstå att nått av namnen är speciellt bra, men stället var helt okej. Det var en bra klubb och det var mycket kineser och få västerlänningar vilket kan va kul ibland att verkligen känna att man är i Kina.

Efter ett tag drog vi vidare igen till en ny klubb som heter Richy, även den en bra klubb med bra musik. Hade riktigt kul överlag hela kvällen och tog sedan en taxi hem och lyckades med bedriften att förklara vart jag bor på knackig kinesiska:)

Idag däremot har jag mått lite som man förtjänar dagen efter, men det är smällar man får ta. Sen ger det ju en ursäkt att ta en lång dusch för att sedan springa ner och inhandla lite godis:) Så min dag tills nu (klockan 18) har sett ut såhär, dricka kaffe, käka choklad, göra läxor och se på serier i sängen. Ska tillägga att jag inte klagar över den starten på dagen alls:)



Nu så är det dags att göra sig i ordning, Mia på Newwave fyller år och har bjudit ut folk till en all you can eat buffé. Så det ska bli spännande och se hur det blir, sen blir det kanske utgång för några. Dock så ska jag försöka undvika detta då jag har skola imorn (på en söndag:( ) samt att jag känner inte direkt för alkohol en dag som denna:)

Men snart har vi ett mindre lov, och det ser ut som vi ska ta en trip till Sydkorea. Om det blir av, för det är svårt att hitta boende, så kommer det bli riktigt häftigt. Backup-planen är att åka ner till Peking, och det låter inte fel det heller! Men nu är det dags att göra sig i ordning. Ha det kanon!


Här är för övrigt bullen jag åt igår, lite speciell men påmminer om en krämbulle fast med persikabitar:)

Kommentarer
Postat av: Kollen

Jag litar INTE på den bullen.



Du verkar mest slappa och äta godis på dagarna du! Du har väl inte glömt att du ska komma hem rippad!?

2010-09-25 @ 12:43:28
URL: http://ollemedkollen.wordpress.com/
Postat av: Rickard

Hmm... Dove. Smakar den tvål också ? :D

2010-09-26 @ 12:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0