Mer mandarin, lite nytt folk och hemmakväll

Nu är det fredag, och vi har haft vår sista mandarin lektion för veckan. Ska jag vara ärlig är det skönt, för mandarin är ett riktigt svårt språk, men det förklarade jag om i tidigare inlägg. Till det positiva är att jag faktiskt haft lite lättare idag än de två tidigare dagarna. Vissa småsaker börjar sätta sig och man börjar förstå lite bättre hur orden skall hänga ihop. Det är en skön känsla och jag börjar få hopp om att jag faktiskt kan klara av den här kursen:)

Trevligt är också att i klassen så finns det en del sköna människor som man börjar lära känna lite. Jag och Chi tänkte dra ihop något imorgon också för alla som är intresserade, så det är ju en bra chans att lära känna folket lite bättre. Det är dock inte bestämt ännu vad vi skall göra, men att dra ut och äta nått för att sedan ta en öl låter som ett vettigt alternativ:)

Nu är det kväll här, klockan närmar sig 22 här borta. Chi är utbjuden på att testa kantonesisk resturang (hans släkt är från hongkong och det skulle vara en resturang som serverade mat speciellt från söder) och Ay Tyng är ute med sina klasskamrater på hemmafest, så det överlämnar mig att ha lägenheten för mig själv:)

Jag har haft lite bråkerier med magen idag så det känns väl skönt att ta det lugnt, för jag skulle kanske ut med Chi och dom andra senare men jag kommer tacka nej till det. Känns bättre att stanna hemma om inte magen vill vara ens kompis. Men det är inte fy skam att få vara lite för sig själv heller, jag passade på och gick ut, tog en promenad. Hamnade borta vid mcdonalds, passade på och åt lite, gick sedan tillbaka och på vägen gick jag via supermarketen. Där hittade jag lite ost jag letat efter till frukostmackan och passade även på att köpa hem lite gott för min hemmakväll:)


Tesco ligger ca 3 minuters gång ifrån lägenheten:D (supermarket) har dock ingen egen bild, men undrar om inte detta är just det tesco som kigger vid oss.

Nu skall jag kolla lite film, prata med vänner över skype och dricka coca cola för min mage. Hoppas alla har det bra där hemma, saknar er!

Kommentarer
Postat av: Kollen

Hallå där!

Tråkigt att höra att du har problem med magen, men du ska nog se att om några veckor är stridsvärdet tillbaka på topp igen! =)

Jag är sjukt ölsugen nu, så du får palla dig hit och bärsa med mig! Eller så tar vi det till vintern istället. Vi får änna börja kika på när det passar?

2010-09-18 @ 15:09:03
URL: http://ollemedkollen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0