Lite uppdatering och lite bilder

Det som händer här i Shanghai är följande. Nu den 1e Oktober så är det National Holiday här i Kina vilket innebär att alla är lediga. Så vi har 10 dagars ledighet och den skall utnyttjas då det är det enda riktiga lovet vi har. Det som vi bestämt att vi skall göra är att ta flyget ner till Peking (Beijing).  Så på söndag åker vi (jag, chi-tak, Chun, Ling och Ay tyng) till Peking för att springa på kinesiska muren och leka runt i the forbidden city:)

Nu närmast händer lite annat dock, Imorgon så ska vi ha en klassfest. Det innebär att efter skolan ska vi alla dra och äta hotpot, och det är likt fondué. Man får in en stor kastrull typ fylld med vatten och grönsaker och nån sorts buljong. Sen får man in massa olika sorters kött och grönsaker som man beställer så doppar man det i kastrullen så det snabbkokas:) Riktigt bra om man är många som skall äta och vill göra det lite mer socialt. Efter maten ska vi gå till KTV^^ och för dom som inte vet så pratar jag om karaoke!:)

Det kommer säkert bli spännande och hoppas någon tar lite bilder samtidigt som jag hoppas att ingen spelar in något. För iaf mitt framträdande kommer inte va något som går igenom idol-juryn precis:)

Här är lite bilder på lite fräcka byggnader och ställen som jag inte hunnit lägga upp ännu!







(här är vår Mooncake jag pratade om i tidigare inlägg)



Min knepiga bakelse som jag kallar varm macka i sverige:)



en bild på när vi åt Hotpot för några dagar sedan och under följer några mer bilder från middagen:)





Nu är det dock dags att göra lite läxa och sen blir det avsluta med ett avsnitt av serien Spartacus blood and sand!:) Ha det gott allesammans, riktigt kul att se att folk läser:)



Kommentarer
Postat av: Veronica

Det ser smarrigt ut!

2010-09-29 @ 21:14:01
Postat av: Claes-Erik Ekström

Nu blir jag avis kan du ta med en sten från muren hem mvh Claes

2010-09-30 @ 16:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0