Handlat, en upptäcktsfärd och spel

Idag ganska tidigt så mötte vi upp Mark, vår mäklare och även vän för att han skulle visa oss runt var man kunde handla kläder. Jag har lyckats med bedriften att vandra runt så mycket att mina skor har gått sönder, så nu har jag gått runt i mina löparskor. Chi som tyvärr har lyckats stuka foten fick hoppa runt på ett ben, men klarade sig ändå hyggligt runt.

Jag lyckades hitta ett par snygga addidas skor (bild på dom skall komma upp imorgon) jacka, 2 shorts och 2 tröjjor för sammalagda priset av 1000:- vilket är priset på bara skorna hemma i Sverige så jag är riktigt nöjd:)
Chi hittade även han en hel del trevligt så jag tror inte han klagar heller. Mark kände ägaren av en butik så vi fick extra bra pris, vilket alltid är uppskattat. I butiken hade ägaren även en liten gullig hund som tyckte det var riktigt skoj med lite västerlänningar på besök:D Värt att tillägga är att jag idag har testat att äta kycklingfot, eller vad vi ska kalla deras små fossingar, vill dock inte rekomendera det vidare^^




Jag testade även att spela online på internetet här hemma i lägenheten, dock med mindre bra resultat. På grund av att det är wireless och vi inte har den snabbaste uppkopplingen så verkar det som att det laggar en hel del (hackar i spelet). Jag skall testa att köpa sladd till datorn och se om det blir stabilare, annars får vi lösa något annat.

Nu på kvällen så har jag, Anna och Sophie utforskat staden lite, vi åkte in till ett shoppingområde (stavning?) i stan för att kolla om man inte kunde hitta nått bra ställe att ta ett glas vin. Efter en del kringvandrande så hittade vi fel men ändå rätt:) vi skulle till ett hotell men hittade en idylliskt område mitt bland höghusen där det var låga hus fullt med olika barer och resturanger. Det va livemusik, folk från alla möjliga länder och riktigt skön stämning så vi passade på och ta en drink, och en öl. Riktigt skön avslutning på dagen enligt mig själv och taxin hem därifrån kostade bara 20:- så kan inte klaga heller:)

Nu är klockan dock massor här så skall försöka sova lite, som tur är har jag inget inbokat imorgon och är ledig hela dagen. Så ska njuta så mycket jag kan, kanske passa på och utforska staden lite i lugn och ro. Mer bilder kommer som sagt upp så fort jag får möjlighet:D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0