En spännande helg, och tillbaka till vardagen

Ja helgen var lite speciell, den började ju med att jag hade en hemmakväll och det var ganska skönt måste jag säga. Det gjorde gott att bara få varva ner lite, käka gott och kolla lite film. Om inget annat så var det bra för min mage, har ju haft lite problem med den men det verkar som att det är bra nu, vila var nyckeln:)


(lite bilder från tidigare veckor då våra vänner Stephen och Michael visade oss runt i Shanghai, den första från ett matställe där jag åt en väldigt suspect rissoppa, de andra två är från en spelhall där man kunde vinna priser om man va bra i spelen:)

Men helgen tar inte slut där, på lördagen hade vi sagt att vi skulle dra ihop lite folk och hitta på något, och så blev det..
Vi samlades
hemma hos Anna och Sophie på en trevlig förfest med ett skönt gäng människor, därefter så begav vi oss till ett speciellt ställe som heter "The Shelter" Det var ett lite undergroundställe som faktiskt var beläget i ett enormt gammalt skyddsrum under mark. Väldigt speciellt men häftigt, man gick först ner för en smal trappa som ner i en källare, för att sedan gå en längre rund gång. Väl framme kommer man fram till en riktigt stort rum med lång bar och dansgolv och dj-bås. Därifrån gick det sedan ut gångar som dom hade fixat till med soffgrupper där man kunde sitta o ta en öl när man dansat klart. Väldigt underground var det och påminnde lite om den kända vampyrparty-scenen ifrån blade där dom festar och helt plötsligt börjar det spruta blod från sprinklersna och alla är vampyrer. Dock kan ni va lugna, det var inga vampyrer och stämningen och folket var riktigt trevliga:)

Vi åkte dock sedan vidare till ett annat ställe, och detta var som natt och dag. Det nya stället låg på 27e våningen i en jättebyggnad och vi behövde yttra ett speciellt lösenord för att få komma in:) Väl uppe på den 27e våningen så kommer man ut på röda mattor och en lång gång varpå hela väggen är en enda lång vattentank med levande hajjar i:) Detta bara i sig var riktigt häftigt, men när man sedan kommit förbi detta så är det en stor bar och ett jättedansgolv med påkostad ljusrigg och mäktig Dj som spelade väldigt bra musik. Allt detta uppe i en jättebyggnad och och det fanns stora rum vid sidan av dansgolven med soffgrupper för allt riktigt rikt folk att sitta lugnt i. Detta stället var lite som på film, jag har aldrig upplevt ett sådant ställe innan och det närmaste jag kunde komma i känsla var en bondfilm:P

Det var iaf en riktigt trevlig kväll och söndagen sen spenderade vi med gå bort till ett jättestort shoppingcenter som snart skall öppnas. Själva byggnaden är öppen och en hel del butiker har redan hunnit öppna, men centret har inte haft sin öppningsceremoni ännu. Men det fanns massor att se, och en hel del fräcka annorlunda butiker. Detta stället ligger också bara 15 vandring från vår lägenhet. Vi utforskade även en annan del i närheten som är ett litet eget samhälle. Det är som ett nätverk av gränder som har blivit lite som en fristad mitt bland stora byggnader. Där inne är det massvis med småbutiker som är rätt exklusiva och mycket resturanger som serverade mat från olika delar av världen. Jag ska definitivt gå dit igen för en del av den maten där kan jag nog inte säga nej till:)

Nu är det dock vardag igen och skolan har börjat. Som tur var började det rätt lugnt och kurserna förutom mandarin är rätt roliga och intressanta. Mandarinkursen är även den intressant men man får lägga lite mer energi på den för att klara sig ännu. Fick även prutat och köpt mig en kortläsare till datorn, så nu kan jag lägga in bilder från kameran:) så nästa inlägg kommer va mer bildrikt:)

Nu måste jag sova så jag hinner med en lång skoldag imorgon. Hoppas allt är bra hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0