En dag av blandad kompott


Igår såg dagen lite olika ut, med det menar jag att det va en hel del olika saker som gjordes. Först på morgonen så var det en arbetare här som skulle försöka fixa ett rör som läcker, men det slutade med att vi igår kväll såg att nu läcker det ännu mer. Dock så kommer dom och ska fixa detta.

Vi drog sedan ut och skulle handla mat var tanken. Men vi mötte upp Sophie och Anna som skulle ut och kolla upp lite shoppingomställen. Det blev att jag och Chi hakade på dom och det slutade med att vi handlade allt utom mat i slutändan. Jag hittade ett par skor, ett par sockar till skorna och sist ett par flipflops. Det sistnämna har vart en pina att vara utan när det snittar 25-32 grader här varje dag:P Skönt var att dom kostade mig bara 20:- och har funkat fint och gå i.

Lite senare hade Ay tyng (vår rumskamrat) några vänner över på lite förfest här, dom skulle sedan vidare till en lounche/klubb dylikt och pratade med dom idag och det verkar som dom haft en okej kväll iaf. Men jag och Chi gick sedan över till Anna o Sophie på lite kvällshäng med film.

Lite smålustig fakta över saker man märkt av här: Väldigt många kvinnor går med paraplyn, inte mot regn utan mot solen för att inte bli bruna. Då det anses som vackert att vara vit/blek. När dom kör bil så är det lite som att vara med i ett rallyspel och jag är förvånad att jag inte sett någon krock ännu. När det är rea här så kan det stå 3,6,7 och då motsvarar det hur mycke procent i tiotal som produkterna kostar. Så om det står Sale och 7 så menar dom att det är 30% rea.

Idag däremot har vart en lugnare sådan. Jag sov till klockan 10, sen kollade jag på serier till klockan 12 ungefär. Efter det har jag suttit och försökt fixa med Csn och hoppas nu att det skall räcka. Snart (klockan 16 här) så är det dags att käka lite och jag ska äta nudlar med kött i en soppa som jag köpt. Har även fyllt kylskåpet med lite varor för svensk frukost. Så imorgon kommer jag ha knäckebröd, juice, kokta ägg och dylikt:)

Annars händer det inte så mycket idag, Det regnar och blåser en hel del så man passar på och vilar upp sig lite. Vi ska dock möta upp Sanna ikväll, en klasskamrat från borås som fick praktikplats på New wave här. Så hon har vart här längre än vi och skall möta upp oss för att umgås och ge oss lite tips.

Annars finns det inte så mycket att berätta i nuläget...jo en sak, vi ska imorgon vara med på en Barbeque (stavas det så) här i Shangai, Vi har blivit inbjudna samt ska vara delaktiga i detta och det verkar som det kommer vara en massa "vänner" som vi lärt känna häromkring som kommer. Det kan bli hur som helst, men jag tror det kommer bli skoj:) Kamera kommer följa med iaf.

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Kollen

Yay! Gött att höra att du kommit fram i ett stycke och dessutom verkar trivas! Vi börjar sakna dig lite här hemma, så det är bra att du har en blogg i alla fall! Hurra för Internet!

Se till att kicka igång kameran ordentligt så vi kan få lite fler fina bilder, men glöm inte att plugga duktigt!

2010-09-11 @ 20:41:38
URL: http://ollemedkollen.wordpress.com/
Postat av: Mikael

Det är riktigt kul att höra från dig Olle, och japp jag trivs! fast såklart längtar jag hem en massa också, men det är att ge o ta så att säga. Ja hurra för internet:D vi får skypea i dagarna! Hoppas du har det gott där hemma och att det går bra med militärutbildningen!?

2010-09-12 @ 16:24:04
URL: http://mickenext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0