Where is my Venice beach

Jag har en känsla av att precis som i mina vardagliga samtal, så borde jag lära mig att hålla saker kort. Jag har en förmåga att överförklara saker och detta leder till långa samtal som egentligen kunde tidseffektiviseras. Vad jag nu har upptäckt är att jag har samma problem i skrift och därmed är mina inlägg på tok för långa för att folk ska orka läsa:)

Så från och med nu inleder jag min träning i att skriva kort och koncist:) Vad som hänt sen det senaste inlägget är följande.

1: Jag har vart nere på gymmet ännu ett pass, har även hyggligt fortsatt med kosten vilket känns riktigt skönt. Vem vet när jag kommer hem kanske jag är hälften av den man jag var när jag åkte:) bokstavligt talat då.



2: Jag klarade det muntliga sluttestet i Kinesiskan, 80/100 poäng och jag är nöjd. Testet var löjligt enkelt men vem är jag att klaga. Nu är kursen iaf avklarad och jag kan fokusera på de andra ämnena som jag faktiskt har fallenhet för.



3: Jag har lärt känna lite nya människor här borta som hjälper mig att förstå hur dom (Kineser) faktiskt funkar, hur dem tänker och hur det är att verkligen växa upp och leva i Kina. Detta tycker jag är otroligt intressant och undrar om inte detta är den egentliga utbildningen jag tar med mig hem.

Mer än såhär blir det inte:) Jag ska fortsätta min lördagsmorgon med kaffe och några mer avsnitt av Serien Californiacation och drömma mig bort till ett varmt och soligt Venice beach.


Kommentarer
Postat av: Lancia

Vart är inlägget om hur taggad du är på min ankomst då?!?!

2010-10-31 @ 01:05:27
URL: http://lancia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det kommer väldigt snart ska du veta!:)

2010-11-02 @ 12:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0