Rolex masters recap!

Ja jag var ju på Rolex Masters! och för er som inte vet vad jag pratar om så är det en jättestor tennisturnering med världens bästa tennisspelare. För att vara lite mer konkret så är det en av turneringarna på världstouren och var turneringen som av spelarna blev utseed till den bästa förra året.

De bästa spelarna i världen ställer upp och vi fick möjligheten genom skolan att åka dit för att se dem spela. Vad vår lärare också lyckades med var att fixa så fick en rundtur genom området samt att eventansvarige för hela turneringen tog några ord med oss. Jag hade tillochmed turen att få prata lite snabbt med honom och tog en bild på oss vid centercourten (den bana som de allra största matcherna spelas på)

Hela eventet var fantastiskt, det var större än man kunnat ana, och de möjligheter vi fick, prata med alla höjdare samt se samtliga top5 värlsspelare spela var för bra för att va sant. Det var iaf vad vi trodde innan, men som snabbt visade sig vara verklighet. Vi fick även se Robin Söderling spela från bästa sätena och skrällen när Nadal förlorade sin match mot Melzer om jag inte minns fel. Allt finns dokumenterat via kamera och jag slänger upp lite bilder här under.



Centercourten från utsidan. Man kan inte se det nu, men taket kan fällas ut som en blommande blomma. Extremt häftigt när det är bra väder.



En bild tagen från samma plats som centercourten är fotad ifrån, fast åt andra hållet. Området var riktigt stort och det fanns otroligt mycket planer. Vi hade dock otur med vädret fast det gjorde inte mycket då alla intressant matcher i princip var under tak.



Här står jag framför centercourtbanan med en av de högsta hönsen för hela turneringen. Med det passande namnet Michael så är han PR och Eventansvarig för hela Rolex Masters om jag förstått det hela rätt. Riktigt duktig affärsman som nu fixat att Rolex Masters Shanghai är kontrakterad till iaf 2020.



Självaste Murray i egen hög person som passade på och träna lite framför ögonen på oss. Världsfyran om jag kan min rankning bra. Spoilervarning här, för han var tillslut den som tog hem hela turneringen när han slog Federer i finalen.



En överblick från högsta platserna inne på centercourten. Inte mycket mer att säga, är Murray som tränar inför sin första match som inleds på förmiddagen så folk har inte hunnit komma ännu. Det var otroligt mäktig senare på kvällen när Nadal och Federer spelade.



Murrays match inleds och det gav en bra försmak på hur det skulle kännas att se tennis av världsklass på nära håll.



Världstvåan Djokovic vann sin match i överlägsen manér och visade storform. Hade honom som tippad finalist men han nådde inte hela vägen då han blev utslagen av Federer om jag inte minns fel.



Självklart var vi och stöttade Söderling i hans match mot Ferrer. En revanschsugen Söderling visade att hur man servar är i världsklass och servade ut Ferrer i en annars jämn match.



Servkungen själv. Har mer bilder, även på Nadal och Federer men dem är i raw-format och därav har jag inte orkat fixa dom ännu. Men är man intresserad av dem så är det bara att skriva. Det va allt från detta inlägg. Nu ska jag återgå till livet utanför datorn:) Ha det gott allesammans!







Kommentarer
Postat av: Malin N

http://open.spotify.com/user/nervewrecking/playlist/7zlHjNcaWD9F4Vz7BgDFW6



sista låten! men lyssna gärna på hela listan ;)

2010-10-21 @ 18:22:52
URL: http://malinnaslundh.blogspot.com/
Postat av: Lancia

Shu bre! Ser ut som jag kommer vara in the neighbourhoods dom 10 första dagarna i november. HAr du månne nån tid över?

2010-10-21 @ 20:11:42
URL: http://lancia.blogg.se/
Postat av: Micke

Ska lyssna igenom Malin:)



Lancia: Det är riktigt bra tajmning, Kinesiskan slutar precis då så jag kommer ha lite mer tid faktiskt:) klart vi ska hitta på nått! Mitt Kinanummer är: 15901946775 och annars kollar jag min mail 2 gånger om dagen. [email protected] Vad ska du göra i Shanghai btw?

2010-10-22 @ 14:33:02
URL: http://mickenext.blogg.se/
Postat av: Lancia

Jag ska egentligen till Hangzhou, Word Esports Masters, men det är ju bara en kortis ifrån Shanghai. Jag har varit i Hangzhou flera gånger förut och sett allt, men i Shanghai har jag bara varit några timmar och inte hunnit med något så vill gärna se stället och det blir två flugor i en sjukt bra smäll när du e där :D



Vet inte vart jag gjort av mitt HangzhouSIM-kort så jag hör av mig med nytt nummer när jag e där. :D

2010-10-22 @ 23:56:42
URL: http://lancia.blogg.se/
Postat av: Micke

Låter klockrent!:) Bara att ringa mig när du är framme så kirrar vi nått:)

2010-10-24 @ 20:09:06
URL: http://mickenext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0