ordentlig? frukost, basket och chuck

Igår var en dag då inte alltför mycket hände i Shanghai, iaf inte för mig. Det började med att jag vaknade vid en sådär 9 tiden på morgonen. Jag började se på en film, vilade lite, och gjorde veckans inlämning i Event designkursen. Kändes skönt att få den avklarad och när jag väl skulle upp och göra frukost så hade tiden sprungit iväg. Klockan som jag trodde började närma sig 13, var i själva värket 15:30:P men men, mat var jag ändå tvungen att ha i magen så fixade ihop detta lite snabbt:

 

Så efter att ha ätit en väldigt sen frukost så kom en vän till Chi över som nyss anlänt till Shanghai. Så tillsammans gick vi ut på stan. Senare åt vi på resturang där maten som vi åt påminnde väldigt mycket om hur kinamaten smakar i Sverige. Strimlad biff med purjolök samt friterade räkor med annanas i sötsur sås. Det smakade riktigt gott om jag ska va ärlig.

Efteråt så gick vi till arenan vi har bakom huset för att hyra in oss på en av de belysta basketplanerna vi har där. Så det blev en del basket mot några av kineserna som spelade där, efter det bar det av hemåt och jag kollade serier, pratade med vänner i sverige och tog det lite lugnt. Ordet lugnt kan nog beskriva dagen i allmänhet. Hoppas allt är bra där hemma!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0