Mer, och då pratar jag inte Festis

Då va det lördag här i Shanghai och snart skall jag iväg på lite fest. Det roliga är att det är några bekanta från Alingsås som tydligen här och studerar. Dom ska  ha en hejdå-fest för en som skall åka hem snart så det skall iaf bli intressant att träffa lite bekanta ansikten här.

Annars har jag fått pengar från csn och jag kollar på att köpa mig en kamera jag kollat på ett bra tag. Canon eos 550D heter kameran och är en riktigt fin digital systemkamera med möjligheter att filma i HD upplösning. Den är några hundralappar billigare här också så det kan vara ett bra köp om man är säker på att det inte är fejkdelar.

Mer än såhär blir det inte detta inlägg, men tänkte försöka slänga upp lite bilder här under från Peking:)



Skorpioner och andra skalbaggar på pinne fanns det att köpa på matgatan:)



Vi testade på Peking-anka på en rekomenderad resturang i mitten av ingenstans där kändisar som Jet li med mera hade ätit. Kan rekomendera pekinganka, otroligt gott!



bild tagen inne i "The forbidden City"



Ännu en bild från Forbidden city



En bild från den avlidne drottningens sommarställe:) Skall tilläggas att byggnaderna ni ser är inte allt. Sjön och allt runtom tillhör, ö-arna, samt alla byggnader runtom hela området ingår i sommarstället. Jag tror att ytan motsvarar en mindre svensk stad:)



Ett område av gamla lager/fabrikslokaler som används som konstutställningar, samt resturanger och designvaror



Och så hittade jag något som får barnet i mig att skrika av glädje. Transformers ledare Optimus prime i naturlig storlek. Det är vad jag kallar Konst:)

Det va allt för detta inlägg, ska ägna lite tid åt att fixa mer bilder att lägga upp. Har riktigt många bilder jag är nöjd med som ska komma upp, men jag funderar på att kategorisera det till dem olika resmålen. Nu måste jag göra mig i ordning för utekvällen. Ha det gott allesammans!

Kommentarer
Postat av: dielicious

RAWRRRRSOME!

2010-10-23 @ 11:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0