Mer bilder och snart Rolex Masters!

Japp då va det en ny skolvecka och nu börjar det verkligen komma igång. Just nu och denna månaden ut har vi totalt 5 kurser samtidigt och jag vill påstå att det faktiskt är rätt mycket. Dock är det så för att två nya kurser börjar nu medans vi inte är klara med kinesiskan förän i slutet av denna månaden.

Men det är trots allt inte så dumt, tiden går fort och man får göra själ för att vara här, bättre med intensivt nu och lugnare sedan. Jag har även pratat med några av lärarna för kurserna vi har nu och bett dom att få studera snabbare. Detta kanske låter helt galet, men faktum är att kineserna pluggar dessa kurser i ett ganska långsamt tempo. Mycket på grund av att det är på engelska och de flesta är inte så duktiga inom språket ännu. Men det skapar en möjlighet för mig att plugga dubbelt tempo vilket då blir normalt tempo för mig så man kan tenta av kurserna snabbare, därmed få mer fritid framöver. Så jag hoppas även de resterande lärarna godkänner detta.

Annars så är det snart dags för oss att besöka Rolex Masters. För er som inte vet vad detta är så är det en stor tennisturnering här i Shanghai där världens bästa tennisspelare gör upp om vinsten och en massa pengar. Det är även en del av världstouren som vi får förmånen att se med hjälp av skolan. För endast 50rmb (som blir ungefär detsamma i svenska) I detta får vi möjlighet till bra platser på alla planerna, gå bakom och eventuellt få prata med någon av tennisspelarna, samt att vi förhoppningsvis får prata med någon av eventansvariga på plats. Det är faktiskt lite för bra för att va sannt känner man, men det skall bli en upplevelse:)

Det sista jag har att förtälja är att jag har mailat företaget vi har sammarbetat med innan kina, och om inget annat sägs så kommer dom hit den 14/15e denna månad. Då ligger förhoppningar på att vi ska få åka med dom ut till fabrikerna och se hur det funkar, samt eventuellt produktutveckla på plats. Något jag hoppas dom fortfarande vill då det vart lite dåligt med kommunikationen sen vi kom till Shanghai. Något jag tror vi får ta på oss, men hoppas dom har överseende då det är mycket att göra samt mycket att anpassa sig till här.

Hoppas allt är bra och bifogar lite mer bilder från resan till Peking:)



En bild tagen från Taxin då vi åkte från flygplatsen till vårt hotell.



Tyckte det var lite intressant att toaletten såg ut som ett fångläger med vakttorn så jag var tvungen att fotografera det:) ps. vågade inte gå dit och kissa. Men jag lever idag iaf:)



ska jag vara ärlig så vet jag inte vad detta är för byggnad, men tyckte den gjorde sig så snygg i ljuset att den förtjänade en bild.



Detta är dörrarna in till Forbidden city, det sägs att om man vidrör de guldiga knopparna så skall det inbringa en tur. Jag kan lungt erkänna att jag vidrörde en del i hopp om detta:)



En fantastisk matmarknad i Peking. Det var en riktigt lång gata full med dessa matstånd som serverade mat i massvis med former. Allt från kyckling till skorpioner, meloner med sugrör i och honungsglacerad frukt:)



Lite närmare bild på vad som kunde erbjudas, närmast ser ni sjöstjärna och skalbaggar



ännu en bild från maten på marknaden, här lite mer traditionell mat.



En av de större gå-gatorna vi var på. Inget speciellt med bilden för övrigt.



Hittade även denna butik, Vitaminwater som är omotligt pooulärt i Sverige, inte minst via pressbyrån har även hittat till Kina:)

Det var allt för detta inlägg:) ska ta med kameran till Rolex master så hoppas vi få lite bilder från Federer, Nadal eller Söderling:) På återseende!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0