Hemma igen! lr vänta "Hemma"?

Ja då var jag tillbaka i Shanghai efter 5 dagar i Peking eller Beijing om folk så vill:) Jag har hunnit med riktigt mycket på dessa dagar. Kan summera det med att vi besökt Kinesiska muren, The forbidden city, Palace of Heavens, Kända gränder, en känd underground resturang som severade pekinganka, något område för filminspelning och mer diverse ställen man ska ha besökt!

Jag har vart extremt flitig med kameran också, jag kunde knappt tro mina ögon när jag kollade hur många foton jag tagit. 520 st för att vara hyffsat korrekt! Det blir ett litet pill att sålla ut vilka bilder som man ska använda, och vilka som ska upp här. Så därför kommer inte bilderna vara med i detta inlägg men kanske nästa. Men det har vart helt en helt okej resa och platserna vi hart vart på är lätt värda ett besök om man har möjligheten.

Dock finns det baksidor med Peking, en av dom är att det är mycket smog i staden vissa dagar. Vi hade extrem tur med vädret och klarade oss undan detta nästan varje dag, men sista dagen fick vi ett litet smakprov då det var som att det var dimma över staden. Men nej inte va det dimma, det var smuts i luften och det är något konstigt om man inte är van vid det. Något man lärt sig är att vi ska va glada att vi har det så rent som vi ändå har det i sverige, som lyxen att dricka vatten ur kranen och kuna andas frisk luft på dagarna.

Men för att avsluta detta inlägg så sitter jag nu i mitt "hem" i Shanghai som äntligen har börjat kännas som mitt, och som en plats att slappna av på. Nu ska jag vila upp mig och till detta har jag köpt en kycklingsallad från Costa och satt på Kaffe så nu är det adios:) Ha det gott allesammans!

Här kommer iaf en bild ifrån den gamla drottningens sommarställe:)



Kommentarer
Postat av: Kollen

520 bilder! =D Nu måste du dela med dig!

2010-10-09 @ 03:21:43
URL: http://ollemedkollen.wordpress.com/
Postat av: Mikael

Jag ska göra mitt bästa:)

2010-10-09 @ 14:05:13
URL: http://mickenext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0