Water city

Innan jag blev dålig så passade några i vår klass på att göra en liten klassresa. Vi anmälde oss till en buss-tour ut till Water city, vet inte va det kinesiska namnet är. Men det är iaf, liknande venedig fast i Kina. Riktigt mysigt ställe och hade gärna spenderat mer tid där. Touren hade fler stopp inplannerat och vi märkte snabbt varför. Dom tog oss till en silkesfabrik, där vi kunde få köpa täcken. Dom tog oss även till ett ställe där dom sålde Jade-smycken, varpå det billigaste var runt 30.000:- och det dyraste uppåt miljonen. Så resterande delar av touren var riktigt meningslöst. Men vår tid i watercity var definitivt värt det. Riktigt vackert och vi passade även på att hyra en båt som tog oss runt i klassisk kinesisk stil i 20 minuter. Har folk vägarna förbi är det klart ett ställe som skall besökas.



Har även några egna bilder från detta, men eftersom jag är sjuk har jag inte orkat ladda upp bilder på några dagar:(

Kommentarer
Postat av: Kollen

Fan va häftigt! Jag vill också ha ett sådant hus! Helst ska det vara ett Muminhus också, kanske på pelare ute i en sjö. Åh, va coolt det hade varit!

Se till att bli frisk snart, sjukling. När du ändå är på andra sidan jorden får du faktiskt se till att göra det bästa av det hela. Det är en order! =D

2010-11-29 @ 16:50:48
URL: http://ollemedkollen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0