Otur och frustration men trevligt besök

Ja som vanligt hintar rubriken om vad som kommer vara i inlägget och detta inlägget kommer inte vara helt utan elände. Det började igår, jag har fotbollsträning på måndagar och då behöver man fotbollskor (oväntat). Så jag ger mig ut och skall köpa ett par där jag fått tips om vart dom ska ha. Jag ska tillägga att jag bor i Shanghai, vilket har köptcenter vart man än kollar så det borde inte vara svårt.

Efter att ha blivit runthunsad av folk som säger sig veta vart det finns så har jag spenderat 2.5 timmar av ren frustration i att gå mellan butiker för att få ett "ne vi har inte det tyvärr, men dom har nog det" Jag pratar om fotbollskor, vilket man tycker sig vore lätt att hitta i tex, Nike, Adidas, eller varför inte FIFA-butiken. Men nej det va riktigt svårt. Tillslut så i en av Nike-butikerna så hittade jag ett par grusskor.

Men det slutar inte här, när jag väl sen anländer till träningen så är den inställd, varpå dom bygger om planen till en stor scen. Så där står jag och undrar hur man på snabbast skonsamma sätt kan rasera en hel stadium.

Tyvärr så fortsatte den här oturen med sig till idag då jag tappade mitt silverhalsband. En silverkedja jag haft runt halsen från och till i 8 år nu. Den var på mig som alltid i morse men någonstans under dagen har den försvunnit från min hals. Vet inte hur, vet inte när och vet inte var. Så silverhalsband, Rest in peace!



Nu till något trevligare, nu i dagarna anländer Lancia till Kina! Lancia är en jädrigt trevlig tjej som jag haft turen att träffa under tiden jag spela counterstrike. Lancia är skribent för kanske den största nyhetshemsidan i världen när det kommer till counterstrike och skall till Kina för att delta på evenemanget WEM som annordnas här i trakterna. Så det ska bli riktigt kul och träffa ett bekant ansikte och det kommer säkert bli otroligt skoj, good times!





Nu har jag precis vart och köpt toapapper, ägg och juice, och nej, det finns ingen kombination där. Allt fattades i lägenheten bara:) Men nu är det dags för lite kaffe och fortsätta njuta av kvällen, Tjao

Kommentarer
Postat av: ida

hej Mikael det är ida .hur mår du .jag undrar om du har det roligt i kina.ialafal så saknar vi dej jätte myket . jag undrar hur man skriver bil och bi och sött på kinesiska. puss och kram från ida.

2010-11-02 @ 21:03:34
Postat av: ida

hej Mikael jag undrar hur man skriver ida och emelie och liselott

2010-11-02 @ 21:22:54
Postat av: Lancia

Aww, va fint du skrev om mig! :) Snart ses vi vännen!

2010-11-06 @ 11:35:52
URL: http://r8pojkarna.blogspot.com/
Postat av: Micke

Hej Ida! vad kul att höra från er:) och jag saknar er massa också! Jag vet faktiskt inte hur man skriver de orden, men jag ska fråga min kinesiska kompis. Jag tänkte ringa och prata med er snart, då ska jag lära er några ord jag kan som ni kommer tycka låter roligt:)

2010-11-16 @ 09:31:56
URL: http://mickenext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0