Inlämning gjord och dyr dyr mat

Nu är arbetet jag beskrev tidigare klart, utskrivet, paketerat och inlämnat. Nu får man bara hoppas att innehållet är tillräckligt bra. Blev tillslut 17 sidor och jag tror jag ska ha fått med majoriteten av vad som skall vara med iaf.

Men men, det får jag snart reda på:) Vad som händer nu är att man har några dagar då det är lugnare i skolan. Vilket jag ska försöka att använda till att bli fri från min förkylning. Jag har åkt på en redigt jobbig sådan och försöker mitt bästa att bli av med den. Det är nu man testar huskur efter huskur med blandade resultat, och när det faktiskt såg ut som jag skulle bli helt bra, ja då vaknar man upp dagen efter och är tillbaka på ruta ett, snacka om ironi.



När jag ändå är inne på lite gnäll, så vet jag inte hur detta har gått till men jag har blivit myggattackerad. De senaste dagarna, trots att myggorna borde vara döda vid det här laget, så har dom attackerat mina händer och armar. Jag kan nog räkna till nästan 10 bett totalt. Hur detta kommer sig vet jag inte, och varför just nu? Man börjar smått undra om det har smidigts en idé bland myggorna om en svensk buffé vid namn Mikael.

Utöver detta så hade vi i Chinese Culture klassen en mästare som besökte oss. Han är en person som läser tecken, beräknar, kikar på historia och krafter. Med hjälp av detta råder han företag och personer till olika saker. Han var i vår klass häromdagen för att visa oss hur detta funkar och ge oss en inblick i detta. Man kan kalla honom spågubbe och var och en kan avgöra själva om det är något att lyssna på, eller om det är hokus pokus.

Jag testade mig iaf hos honom och fick 3st riktigt gamla kinesiska mynt. Dessa fick jag sedan skaka o kasta ner, och vilken sida de landade på sa olika saker till honom om mig. Denna procedur gjorde jag 3 gånger och sen fick jag uppge när jag va född och vilken tid på dygnet. Med hjälp av detta kunde han avläsa en del generella saker, det första han sa var att jag var en försiktig person. Försiktig i den mening att jag alltid tänker till, funderar på saker innan, och han nämnde även att jag är en emotionell person.

Vidare fick jag ställa en del frågor som jag ville ha svar på och jag frågade om jag kommer gilla mitt framtida jobb. Han svarade efter en del kikande att jag har genomgått en stor förändring när jag var 21, och att om jag håller mig inom en teknisk branch så kommer jag göra fin karriär. Men karriären kommer inte komma igång på riktigt förän jag är 26 år. Det jag också borde göra är att ta patent sa han, på vad vet jag inte, men han rådgav mig att i framtiden ta patent.


Han nämnde även att det var några saker jag borde uppmärksamma, problem som kan uppstå, men som inte behöver uppstå alls om jag ser till att tänka på dem. Det första var mitt förhållande, my marriage som ha sa. Iom min karriär så finns det risk att jag kommer försumma min fru, och att hon kommer behöva mer känslor och engagemang om jag faller för hårt in i min karriär. Detta var dock nått som inte kommer hända sålänge jag "pay attention to it"

Den andra saken var, min hälsa. Han sa att jag kommer ha god hälsa, och att jag ska njuta av den. Dock efter jag fyllt 40 så får jag börja vara uppmärksam på mitt hjärta. Inte för att det skulle slå snabbt, utan snarare långsamt om jag inte uppmärksammar detta. Och även här är inte detta nått problem om jag bara se till att "pay attention to it" 

Detta var väl allt jag fick ut av denna mannen, vill man tro på det så får man, vill man inte så behöver man inte. Jag vet inte själv vad jag ska tro, intressant var det iaf. Samtliga svar är något som skulle kunna passa in på de flesta människor men samtidigt så vore det intressant om det stämmer. En karriär låter ju inte fel i många öron.
Vad som händer nu är dock en annan femma.

Snart, om ca 40 minuter så skall jag, Chi-tak, Malin och Marika ta oss bort till en resturang som heter Golden Jaguar som tydligen skall vara riktigt bra. 5stjärnigt hotell ska den ligga i om jag förstått rätt och det skall vara en enorm buffé som man ska testat på iaf en gång under sin tid här. Dock så kostar det väl i runda slängar över 300:- och i Kina är det sjukt mkt pengar för mat. Men det ska bli en upplevelse!

Sist ska jag bara tillägga att jag har inte vart i närheten av den stora branden här i Shanghai. Dock så bodde 2 klasskamrater till mig 100 meter ifrån den brinnande byggnaden och kunde indikera på att det inte var en vacker syn. Dock så är vi iaf säkra och jag hoppas att så många som möjligt klarade sig.

Hoppas det är kanon med alla där hemma, hört att det skall vara ganska kallt och om det är till någon tröst så börjar det bli skitkallt här med:) ha det gott!

Kommentarer
Postat av: eemmeelliiie : P

(ganska kallt) det är fruktansvärt kallt !! hahah va kul att få mygg bett nu : P skanar dig : ))

2010-11-17 @ 16:07:33
Postat av: Micke

Haha är det så kallt alltså, men det ska vara kallt på vintern:) Saknar er också!

2010-11-18 @ 10:26:53
URL: http://mickenext.blogg.se/
Postat av: Kollen

Tja! Hoppas du blir frisk och kan fortsätta träna snart!

Jodå, jag kan intyga att det varit rätt kallt hemma. Vi har varit i fält i tio dagar, kom hem igår. Halva plutonen har varit sjuka och förkylda i omgångar.. xD

2010-11-18 @ 12:13:03
Postat av: Micke

Låter som det måste vara riktigt tufft väder att leka militär i just nu olle:) Du kommer va hulken när du är klar:)

2010-11-21 @ 14:30:40
URL: http://mickenext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0