Dags igen!

Nu va det alldeles för längesedan ett inlägg kom här tycker jag. Varför nu detta kanske folk undrar, jo det är så enkelt att tiden har varit knapp. Det som händer i mitt liv just nu är att skolans uppgifter skall in, arbetena ska bli klara och man måste lägga energi på pluggandet. Jag får dock erkänna att mängden tid man måste lägga ner inte alls går att jämföra med den i Sverige, vi glider igenom lektionerna men det gör också att man skjuter upp saker.



Så nu sitter jag och jobbar på arbetet i Media relations management som skall in på måndag. Vilket ser riktigt ljust ut faktiskt då jag redan fått gjort större delen av det idag! wohoo!. Tråkigare är dock att jag dragit på en en riktig förkylning. Har under tiden här vart skonad från det mesta sådant men nu kommer den. Så det blir en c-vitaminkur för min del framöver.

Lancia från Sverige var förbi också och hennes vän Kasper, mötte upp dem i tisdags och vi rände runt lite på stan och åt, shoppade samt avslutade kvällen på Windows scoreboard med lite mat och någon öl. Trevligt som tusan att dom tittade förbi och hoppas att deras flyg tillbaka till Sverige gick smidigt.

Just i detta nu sitter jag och klunkar varmt kaffe i hopp om att min hals ska shockhelas, men det ser ut som jag får harkla mig igenom denna kväll. Vi ska nämligen ut ett bra antal människor på barbequebuffé. Vilket man inte kan missa även om man är en smula krasslig. Mat är väl ändå en del till att bli frisk;)?

Har lite andra saker att ta upp också men sparar lite till nästa inlägg som skall komma snabbare denna gången:) Ha det bra sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0