Första dagen på surfcampet

Nu sitter jag andra dagen på surfcampet och tänkte jag pratar lite om dagen som var igår. Det började med att vi i onsdags åkte med minibuss från Göteborg. Vi va framme på torsdag morgon vid 7-tiden och då har jag sovit max 1 timma totalt på bussresan. Haha jag var så trött att det nästan var skrämmande:) men kunde bara inte somna..

Väl framme var det dags att sova någon timma innan det var frukost, gott som tusan var det då man bara käkat godis i princip hela bussresan. Därefter var det ut och testa våtdräckter och få sina saker för att surfa. Alla åkte ner till stranden som ligger bara ett par hundra meter härifrån. Väl på stranden var det instruktioner om hur man skulle beté sig i vattnen och en del tips om själva surfingen. Kan säga nu i efterhand att det var svårt men riktigt skoj. Men lyckades ställa mig upp och åka in några vågor, jädrigt nöjd micke.

Sen var det hem till campet och laga stor middag, och vila lite. Längesedan jag var så trött i musklerna som efter den sessionen:D

På eftermiddagen så drog vi ut igen för att åka lite, och det gick riktigt bra så känner mig jädrigt pepp på att bli bättre. Väl på kvällen sen efter dusch och lite mer mat så tog vi alla lite gott och dricka till surf-film. Kan säga att dagen var riktigt go och man känner att såhär skulle man kunna leva ett bra tag:D

Nu är det fredag, vår session börjar inte förän i eftermiddag så vi tog longboards ner till stranden för att gänga lite. Sen så drog vi tillbaka till campet och har testat och gå Slakklines, åka lite bräda och allmänt chill. Nu är det snart dags att grilla ute i solen, sen bär det av för att åka och surfa:) återkommer med mer inlägg och även bilder:) peace

Det är här vi är just nu.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Härlig blogg du har ! Är det vindsurf eller vågsurf du håller på med :)?

2010-06-08 @ 11:22:23
URL: http://pernillakattis.blogg.se/
Postat av: Micke

Det var vågsurfing:) sysslat med massa vattensport i mina dagar, men aldrig surf, så va tvungen att lära mig:) och tack förresten angående bloggen:)

2010-06-08 @ 12:28:46
URL: http://mickenext.blogg.se/
Postat av: Kollen

Men Micke då! Senast jag kollade efter var "gänga" slang för sex. Det låter iofs trevligt med denna aktivitet på stranden, iaf om stranden är lite avskiljd, men jag har svårt att tro att det var detta du syftade på? =P

2010-06-08 @ 22:15:57
URL: http://ollemedkollen.wordpress.com/
Postat av: Micke

hahaha oj! Hänga ska det såklart stå!:D



men det lät lite roligare med gänga så låter det stå kvar:D

2010-06-08 @ 22:38:32
URL: http://mickenext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0