En vecka kvar!

Nu är det bara en vecka kvar! sen åker jag till Shanghai och det är ett nytt kapitel i den bok jag kallar livet. Det är riktigt spännande men samtidigt är det en känsla av att ge sig ut i något jag inte har det minsta koll på. Denna limbo av känslor gör att min mage känner sig lite som en åkattraktion på liseberg:)

Men i det stora hela så är detta ett stort äventyr för mig och jag ser fram emot det, lite resfeber är väl bara normalt tänker jag. På tisdag nästa vecka är det dags och då tar jag mig ner till Helsingborg för att möta upp Chi-Tak. Vi gör sedan gemensam resa ner till Köpenhamn för att där gå på planet som för oss till Munchen (stavning?). Väl i Munchen får vi vänta i ett par timmar på flyget som sedan går hela vägen till Shanghai.

På plats i Shanghai blir vi hämtade av vänliga själar från universitetet vi ska studera på, och dom kör oss till ett hotell som är bokat åt oss i tre nätter. Tanken är att under den tiden skall vi gå på ett par lägenhetsvisningar och förhoppningsvis så är någon av dom vad vi hoppas på. Sen är det bara att börja aklimatisera sig:) och 5 dagar senare kommer Anna och Sophia ner och hur dom har löst boende vet jag inte ännu, men vi hoppas ju på att hitta en lägenhet för allihop.

Jag har som förhoppning att hitta en videokamera att köpa med mig på resan så man kan göra en dokumentation av hela resan och samtidigt videoblogga lite. Det vore fräsigt och i samband med det lära mig lite mer om videoredigering. Dock ser det lite mörkt ut på kamerafronten för de jag kikat in är aningen dyra och vet inte om jag vågar lägga dem pengarna på det. Kan ju vara en skön säkerhet att ha en del extra slantar på plats i Kina.
Men förhoppningar lever kvar och ska på nått sätt försöka göra lite videobloggande:)

Nu ska jag skriva klart komplettering av c-uppsatsen för behöver dem poängen för att Csn ska tycka det är vettigt att skicka mig pengar i Kina. Vilket är ganska trevligt om inte ett måste för att jag ska överleva:D så håll tummarna att dom tycker det är en bra idé att betalt deportera mig till andra sidan planeten:)

Nu är det kaffe och skriva några rader till på rapporten, peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0