ett litet tips såhär på morgonkvisten, vänta klockan är ju 13!

Ja klockan har en förmåga att ticka snabbare när man pysslar med saker. Jag åt nyss frukost och klockan tickar redan lunch. Men för att komma till det som blogginlägget handlar om, i mitt ständiga sökande efter bra musik så hittar jag att bandet Neverstore släppte nytt i slutet av 2009.

Neverstore är inte det äldsta bandet på marknaden, men! jag vill ändå slå ett slag för att dom har en rutin i sin musik som få band klarar av att hålla. Vill påstå som millencolin fán till trots att deras förra skiva "Heroes wanted" var albumet som millencolin borde gjort ist för machine 15. Neverstore gör bra musik, och deras nu 3? skivor har alla hållt jädra bra klass.

Nu till den nya skivan "Age of Hysteria". Man känner igen sig direkt när man hör den. Det är Neverstore och det är bra! Till min stora förtjusning så ser jag en låt som heter "Every day" på albumet. Every day är en gammal låt från geni-bandet Brainpool för herrans massa år sedan. Och efter bara en sekund hör man, Neverstore har gjort en skinande cover av mästerlåten!

Jag ska inte babbla mer om detta men albumet är helt klart värt att lyssna på! Den gjorde min morgon iaf. Här kommer lite goa grejjer från albumet


Neverstore - Shallor beatiful people





Neverstore - Every day (brainpool cover)





Neverstore - Class of 2000




Kommentarer
Postat av: Kollen

Låten Age of Hysteria går en hel del på radion (iaf på P3 Rockster) nu för tiden. Jag gillar den faktiskt, trots att det inte är riktigt min musikstil =)

2010-04-05 @ 16:37:35
URL: http://ollemedkollen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0