Audition! vem skall bli vår nästa....spelare?

Imorgon fredag så åker jag, min bror, och två andra vänner till ett lan i Göteborg för att tävla i spelet Heroes of Newerth. Jag som lagt spelet counterstrike tog upp detta spelet och började spela med vänner istället. Dock så har vi ett problem inför kommande turnering som förövrigt har 7500:- till det lag som kniper förstaplatsen. Vi är bara 4, man ställer upp med lag om 5.

Så idag är sista dagen att jaga ikapp den sista spelaren och vi har frågat varenda tänkbar kompis i princip. Om vi inte lyckas så får vi åka till lanet i hopp om att hitta en sista spelare på plats. Vilket inte är optimalt men får funka.


För er som inte vet vad Heroes of Newerth eller HoN är så är det i princip samma spel som DOTA. För er som inte vet vad DOTA är, så enkelt förklarat är det ett spel där varje spelare väljer en hjälte och ska med den försvara sin bas. Varpå man samtidigt skall försöka förstöra motståndarens bas. Det spelsätt man tävlar i är 5vs5, med andra ord, 5st spelare som spelar mot 5 andra i ett lag. Så med vår enkla matte är det 5 hjältar som försvarar en bas, och 5 hjältar som försvarar den andra basen. För den som är mer intresserad finns det tonvis med guider och videos på youtube.

Här är Forsaken Archer som är kanske den hjälte jag föredrar att spela mest.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0